Powered By Blogger

Tuesday 6 March 2012

Aku Tersungkur Diatas Jalannya

Entahlah kenapa kali ini aku seolah-olah lain dari yang lain..perasaanku tidak tenang , berkecamuk semacam..
aku sedih , aku yakin aku tersungkur atas jalannya , aku gagal dalam mujahadahku sendiri..aku gagal menguasai nafsu yang beraja dalam diriku..
terkadang aku terfikir , apa yang sebenarnya aku inginkan dalam hidupku.
Ya Allah !!aku buntu..:(
aku tidak tahu apa yang harus aku lakukan untuk diriku dan agamaku..nafsu memujuk untuk melepaskan tanggungjawabku..imanku mula memujuk agar jangan dilepaskan amanahmu ini..namun ya Allah!!apalah dayaku..aku lemah , kekuatanku masih dihujung tanduk..
Aku malu dengan diriku sendiri..dalam masa yang sama aku takut dengan azabmu..teringat lagi ya Allah difikiran ini.bahawa engkau amat memurkai hambamu yang mengatakan sesuatu yang yang tidak dikatakannya..
Ya Allah Engkau tahu ya Allah..apa yang aku tidak tahu dengan qada' dan qadarku..apa yang akan terjadi dengan akhir kehidupanku.semuanya Engkau tahu Ya Allah..
aku terasa amat berat untuk aku memikulnya lagi Ya Rabbi..aku mohon belas ihsanmu atas nama2mu yang indah..aku mohon ya Allah..aku mohon kekuatan..aku mohon kesabaran..
aku bukan sesiapa melainkan dengan pertolonganmu aku dapat berdiri diatas jalanmu...
Enthalah!!rasa sekali kesedihan ini..dengan masalah ukhwah..sejujurnya aku amat menyanyangi sahabtku..namun kadangkala aku terasa dengan sikap mereka..aku cuba senyum,aku cuba untuk bertegur

No comments:

Post a Comment