Powered By Blogger

Tuesday 8 November 2016

Berikanku Sebuah Senyuman


Bismillahirrahmaaniirahim....
Dengan namaMu yang Pemurah dan Maha Penyayang......

Ya Tuhan,
Berikanku sebuah senyuman
Yang tulus dan abadi dariMu
Jangan Kau biarkan aku lemas dalam keputusasaan
Jangan Kau biarkan aku tenggelam dalam ombak badai ujian

Ya Tuhan
Berikanku sebuah senyuman
Maha hebat dan tenang dariMu
Izinkan daku berpaut dibawah lembayung rahmatMu
Izinkan daku berpijak dalam lautan cintaMu

Ya Tuhan
Daku lemah tanpa petunjukMu
Daku lemah tanpa HidayahMu
Daku lemah tanpa kekuatan dariMu

Ya Tuhan
Aku sedar dan aku faham
UjianMu bukan untuk melelahkan tapi menguatkan
UjianMu bukan menjauhkan tapi adalah cinta

Ya Tuhan
Ku rindukan jiwa Siti Hajar
Saban waktu ku berdoa
Pinjamkan aku ketabahan Siti Hajar walau secebis cuma
Pinjamkan aku kebesaran hati Siti Khadijah walau sementara
Pinjamkan aku cinta Sumayyah walau beberapa tika
Pinjamkan aku iman Zinnirah walau hanya beberapa masa

Ya Tuhan
Berikanku sebuah senyuman
Dari Ketabahan jiwa Siti Hajar
Tabah dan tawakal yang tinggi saat ditinggal keseorangan di padang pasir
Berikanku sebuah senyuman
Dari kebesaran jiwa Siti Khadijah
menerima ujianMu tanpa ada sebuah keluhan kerana jiwanya hanya untukMu semata
Berikanku sebuah senyuman
Dari cinta Sumayyah
Walau diuji hingga meragut nyawanya
Hatinya tetap berpaut padaMu
tetap teguh dengan kalimah SyahadahMu
Agar dengannya jiwaku teguh berpasak walau direnggut hati menuju putus asa
Berikanku sebuah senyuman
dari Iman Zinnirah serikandi yang dibunuh hanya mempertahankan keimanannya
Teguhkan imanku ya Tuhan,
Bimbing aku dengan hidayahMu
Agar tak lemas aku dalam ujian dunia

Ya Tuhan,
Teguhkan hatiku disaat hatiku mulai meruntuh
Tetapkan imanku disaat imanku mula menjauh
Jangan biarkan aku jatuh ditebing kebinasaan ya Tuhan

Berikanku sebuah senyuman
Ajar aku akan cintaMu
Agar tak lelah aku dalam lautan ujian cintaMu

Berikanku aku sebuah senyuman
Agar aku tetap tersenyum
walau hati dirobek,disisa..
Andaiku menangis biarlah kerana menangisi dosaku
Jangan kerana putus asa menguasai jiwaku...

Salam cinta Dari UjianMu Ya Tuhan

No comments:

Post a Comment