Powered By Blogger

Wednesday 26 October 2011

Tarbiah

Bismillahirahmanirrahim...hari ni aku lalui dgn tarbiah,bukan hanya hari ini tapi juga hari2 lain..tapi entah mengapa wallahualam mungkin Allah menjentik hatiku dan meminta aku menyedarinya...aku terkedu dgn tarbiah yang aku hadapi, walaupun bukan diriku yang mghadapinya tapi perasaan itu sudah cukup membuatkan hatiku bergetar malahan juga sudah cukup membuatkn kau mgalirkan air mata..Subhanallah hebatnya hidayah Allah..aku cukup terkesan dgn pemergian adik2ku ke rahmatullah..biarpun bukn adik2 kandungku tapi aku dapat mrasakan situasi seorg kakak itu dlm diriku..sayu hatiku..mendengr pemergian mereka..adikku Erra Fazira Kwong Mui Yen dan adikku Imam Shafie...pemergian kalian memberikan seribu satu tamparan dalam diri kakak...sungguh adik2ku,biarpun kita x prnah serpt mna..tapi pertemuan yg Allah beri walau sesingkat itu sudh cukup untuk kakak mengenali kalian biar dari sudut lahiriah...adik2ku moga Allah tmpatkan kalian dalam kalangan orang yg Soleh dan Solehah..moga Allah ltakkan kalian disisinya...ya Allah..aku mnegerti kini setelah ianya betul2 berlaku dihadapanku..betapa aku sedih dan takut...terfikir aku akan amalku ya Rabbi...entah berat manalah nanti jika ditimbang..Ya Allah sungguh aku hambamu yg jahil,jahil ilmu,jahil ibadah,jahil dalam berkata-kata,dan jahil sggala-galanya ya Tuhan..dari sudut hatiku,sungguh engkau lebih mengetahui..aku takut ya Allah,bukan takut pada sebuah kematian tapi takut pada amalku,bagaimalah untuk aku persembhkan dihadapanmu kelak..ya Allah kuatkanlah semangatku tuk menjalani khidupan ini dgn sebaiknya..kuatkan smangatku tuk meneruskn jihad risalah nabi..biarpun aku terpaksa terpulau...wallahualam

No comments:

Post a Comment