Powered By Blogger

Sunday 5 January 2014



Catatan hatiku....3 Januari 2014( Jumaat )....

Aku tak kenal diri aku
Aku tak kenal kawan-kawan aku
Tidak semua ahli keluargaku aku ingat
Tapi....
Aku bersyukur aku kenal Allah
Jauh aku mengenali diriku sendiri
Aku bersyukur aku masih ingat Rasululullah saw
Aku bersyukur bacaan solat dan ayat2 Al Quran masih tersimpan kemas dalam dada dan ingatanku
Aku bersyukur masih dikenalkan dengan hidayah Allah lagi....

Ya Allah,
Andai inilah  yang terbaik untuk aku jalani
Tidak ada sebab untuk aku tidak redha
Tidak ada sebab untuk aku menangis lagi
Tiada apa lagi yang berharga buat diriku melainkn redhaMu Allah..

Kau mengajar aku menerimanya satu persatu
Aku pula belajar untuk menerimanya satu persatu..

Ya Allah,
Jika kali ini ingatanku yang Engkau ambil sebagai bukti perjuanganku untukMu..
Demi Allah! Demimu Ya Rabb!!
Aku redha dan aku akur
DemiMu jua,
Andai setelah ini organ lain pula yang kau inginkan sebagai bukti perjuanganku..

Aku rela ya Allah andai aku harus menanggung kecacatan seumur hidupku
Asalkan jangan Kau ambil Islam, Iman dan hidayah dariku
Asalkan jangan kau gantikan pada orang lain

Ya Allah,
Engkaulah sumber kekuatan dan hanya pada Engkau tempat aku berharap...

"Engkau memberi apa yang aku perlukan, bukan apa yang aku inginkan"



No comments:

Post a Comment