Powered By Blogger

Sunday 5 January 2014

Sentuhan Kasih Dari Rabbmu....


Assalamua'laikum....

Hari ni baru aku berpeluang menulis lagi..mungkin ni antara bahagian ingatanku yang 50/50 yang masih Allah tinggalkan..alhamdulilah lagi padamu Allah...nak tahu kenapa aku kata sentuhan kasih dari Rabb, sebab apa yang berlaku dengan aku kali ni,sesuatu yang tak jangka..dah cukup..skrg ni aku share tentang sentuhan kasih dari Rabb..

Untuk aku juga kita semua..ini harapanku..andai aku diberi peluang kedua..akanku tulis sebanyak mana,dan ku biarkan ia sebagai motivasi buat diri dan semua..in shaa Allah..Infiru!!! baca dgn mata hati..in shaa Allah kita akan merasainya..istighfar dahulu..pejamkan mata sekejap..


Bismillah...

Hambaku menyombongkan diri terhadapku dengan berbagai bentuk kemegahan,
Padahal akulah yang melindungi mereka di tempat tidur mereka,

Aku yang menciptakan,
Namun yang disembah adalah selainku..
Aku yang memberi rezki,
Namun selainku yang disyukuri..

Kebaikanku sentiasa turun kepada para hamba,
Tetapi kejahatan merekalah yang naik kepadaku

Aku mencintai mereka dengan memberikan mereka nikmat-nikmatku
Sedangkan aku tidak memerlukan mereka...

Mereka memancing kemurkaanku dengan pelbagai kemaksiatan,
Padahal merekalah yang paling perlu kepadaku...

Sesiapa yang datang kepadaku
Maka ia akan ku jemput dari kejauhan..
Sesiapa yang berpaling dariku,
Aku akan memanggilnya dari kejauhan..

Sesiapa yang meninggalkan sesuatu demi aku,
Akan ku berikan kepadanya lebih dari cukup..
Sesiapa yang menginginkan keredhaanKu,
Aku pun menginginkan apa yang diinginkannya...
Sesiapa yang bertindak dengan bergantung pada daya dan kekuatanKu,
Maka akan ku lunakkan besi baginya,
Dan sesiapa yang lebih mementingkan Aku dari selainku,
Aku akan lebih mementingkannya dari orang lain.....

Orang yang mengerjakan maksiat,
Tidak akan ku buat mereka berputus asa dari rahmatku..

Jika mereka bertaubat kepadaKu,
Maka.....
Aku akan menjadi kekasih mereka
Sebab....
Aku mencintai orang-orang yang bertaubat dan mensucikan diri.

Andai mereka tidak bertaubat kepadaKu,
Maka Aku akan bertindak sebagai Doktor mereka..
Akan ku berikan ujian kepada mereka dengan berbagai musibah,
Untuk memebersihkan mereka dari aib.

Satu kebaikan disisiku adalah bernilai 10 kali ganda yang sepertinya,
Hingga  700 kali ganda  hingga ke gandaan yang banyak sekali...
Sedangkan kejahatan disisiku adalah bernilai satu..
Maka jika ia telah menyesal dan memohon ampun,
Maka aku pun akan mengampunkannya..

Aku mensyukuri amal kebajikan yang sedikit dan mengampuni banyak kesalahan..
Kasih sayangku mendahului kemurkaanku,
Sifat penyantunku mendahului keputusanku menjatuhkan hukuman,
Pemberian maafku lebih mendahului siksaanku,
Aku lebih pengasih kepada hamba-hambaku daripada kasih sayang Ibu terhadap anak-anaknya..

Dalam sebuah hadis Qudsi Allah menyatakan:

" Jika mana-mana hambaku mentaatiku,maka Aku redha kepadaNya..Jika Aku redha,maka aku berkati seluruh hidupnya. SesungguhNya keberkatanku tidak ada penghujungnya. Dan jika hambaku melakukan maksiat kepadaku, aku marah kepadanya..bila Aku marah kepadaNya,maknanya Aku melaknatnya.."






No comments:

Post a Comment