Saturday, 30 January 2016

SWEET 23


Bismillahirrahmaanirrahim...

Alhamdulilah, hari ini berpeluang lagi ku merasakan nikmatnya lapang dan kesihatan apatah lagi nikmat Iman dan Islam yang utama..

Mujahadahku,temanku sayang...

10 minit lagi,bakal menjelang hari yang ku tunggu..tarikh 31 Januari maka genaplah umurku 23 tahun. Maknanya, 23 tahun hidupku di dunia.

Bakal menjelang ini, jiwaku sayu. hatiku merintih. mataku terasa mengalir sesuatu di bening mataku. 23 tahun penuh dengan sejarah dan tahun ini juga bakal berakhir segalanya. 23 tahun, penuh dengan noda dan dosa antara sedar dan tidak.

Andai diberikan peluang sempat lagi ku merasai detik 24 tahun,namun jika disini pengakhiranku..mungkin inilah tahun terakhirku. Entah kenapa,belakangan ini jiwaku terlalu sayu. Terasa jiwaku berbeda dari sebelum ini.

Andai ini tahun terakhirku,ku mengharapkan pengakhiranku biarlh lunas segala hutangku di dunia.. Andai ini tahun terakhirku,Demi Allah, aku menyayangi keluargaku sesungguhnya. Tiada apa yang ku harapkan di hari lahirku melainkan kasih Sayang Allah sentiasa buat keluargaku. Biarlah ku derita,biarlah ku merasai segala kesengsaraan..palitkanlah segalanya padaku...Asalkan bahagia dan kuat keluargaku hadapi kehidupan yang mendatang penuh mencabar..

Andai ini tahun terakhirku,ku harapkan ku dapat pergi dengan kerelaan..biarlah sebelum ku pergi..aku yakin,akan ada yang akan sentiasa berdoa untuk mereka..

Andai ini tahun terakhirku, ku hadiahkan diriku untaian taubat atas segala dosaku selama ku menumpang dimuka bumi buminya..


No comments:

Post a Comment