Powered By Blogger

Wednesday 19 September 2012







Ya Allah ,
diri ini tidak pernah ragu pada ketentuanmu
Apalagi takdir qada' dan qadarmu
Sungguh,sungguh , dan sungguh
Kasihku padamu jua tidak ku sesali..
Wahai Rabbku ,
sungguh aku cuba merelakannya,
aku cuba sedaya upayaku,
dengan keimananku yang hanya senipis bawang
aku lalui ujian demi ujian yang Engkau beri
tidak dapat ku ragukan lagi, 
ujianmu benar-benar menguji diri ini ,
mujahadahku pula makin ku asak..
namun ,
aku hanya insan biasa wahai Rabbku,
sebaik pergantungan adalah selayaknya padamu
hatiku ibarat kapas mudah diserap
sedangkan gula mudah dihinggap semut
apakan lagi hatiku..
nafsu satu demi satu 
bersaing sesama sendiri merebut jantungku
Syaitan pula ibaratnya pengadil
iman pula ibaratnya pendokong setia
dan aku ibarat kapas
terserap melalui keduanya..
kadang aku terfikir ,
bukan niatku ingin merosakkan dirimu wahai Adamku
tidak jua ingin memperalatkan dirimu di pena fatamorgana ini
tidak jua ingin meletakkan dirimu di dunia khayalan ini..
Namun , 
terkadang aku tidak mengerti ,
arah manakah diriku membuatkan engkau lalai Adamku,
aku sedar Adamku,
mungkin bisa melalui suaraku ,
mungkin bisa dari sikapku ,
mungkin shja bisa dari kesemuanya,
Maafkan aku Adamku..
aku cuba melindungi diriku ,
dengan sistem perang yang aku ada
tetap juga bisa menggoyah imanmu
aku buntu Adamku ,
sungguh!!aku bagaikan hilang arah!!
kerap ini , 
aku bagaikan kilang kaunter
tempat bertanya mungkinkah aku telah dimiliki
serba salah diriku,
ingin ku katakan iya ,
mungkin menyebabkan ada antara kalian yang bisa runtuh
ingin ku katakan tidak
mungkin bisa kalian terus-terusan mengasakku
Jangan begitu Adamku ,
tidak kukira seperti apa dirimu,
hanya padaku kesediaanmu membimbing diriku
membimbing anak-anak kita,
membantuku menjadi isteri solehah
gelaran impian setiap bidadari di Jannahnya..
tolong aku Adamku ,
jika benarlah engkau menginginkan akan diriku
janganlah Engkau membawa aku ke lembah itu,
jiwaku lemah apatah lagi  kekuatanku
justeru itu Admaku ,
lamarlah dengan cara yang baik,
datanglah pada keluargaku beserta doa dan sahsiahmu
Dengan izinnya..
pasti,pasti dan  pasti..
dengan rendah aku menerima dan bersedia berkhidmat buat dirimu..
tapi tolong jangan pernah mencuba mengajakku ke lembah durjana itu..


bantulah aku Adamku...


No comments:

Post a Comment