Powered By Blogger

Thursday 27 September 2012

Harapanku Buatmu Allah

Ya Allah ,
Aku yakin pada tiap bait janjimu ,
Kalammu umpama pujukan buatku ,
tika aku menyendiri mahupun tika aku riang ,
terkadang aku terpukul sendiri ,
setiap manusia pastikan diuji ,
mungkin hari ini,
mungkin esoknya ,
mungkin minggu seterusnya,
dan begitulah hari yang kian mendatang...
wahai Khaliqku,
aku berpegang pada janjimu,
kalimah La Taqrabu Zina itulah sandaran,
gelaran Solehah akan ku kejar,
biar banyak mana mata memandang,
biar banyak mana mulut berbisa,
biar banyak mana anasir-anasir,
itulah pencakku Srikandi Solehah...
teguh seperti apa pun diriku ,
pastinya menginginkan dirinya didampingi ,
bukan menjadi kekasih ,
bukan jua menjadi pasangan,
bukan jua tempat bermanja ,
aku hanya mengimpikan gelaran ISTERI Solehah...
aku jua amat yakin Wahai Tuhanku ,
kuat mana Engkau datangkan perasaan dalam diri ini ,
ia hanyalah singgahan dariMu untuk menguji hambamu,
sejauh mana hati ini bisa dipertahankan,
kerap itu jualah aku berhati-hati terhadap perasaan yang menyelinap,
hinggalah akhirnya , Engkau mentakdirkan seorang mukminin soleh,
disaat itu hati ini mula gundah,
gelana tidak terkira,
pertama kalinya diri ini kalut tak terkata,
nafsu dan iman saling berbisik,
hingga akhirnya bertelagah sesama sendiri,
demi melindungi jasad ini,
dari terus terlena..
Ya Allah..
Aku jua percaya ,
jodoh itu tak perlu dicari,
saatnya tiba datang tanpa disangka,
jauh manapun ia ,
pasti ada jalannya untuk mendekatkan diri padanya,
dengan jalan Syariat dalam keredhaanNya..
Ya Rabbi ,
hambu ini hanya mampu memohon,
menadah  tangan dalam tangisan yang bersulam,
aliran mutiara diselubungi ketakutan dalam ujianMU,
jika Dia ditakdirkan buat hambamu ini,
izinkanlah aku mengetuk pintu hatinya Dengan izinmu,
izinkanlah aku menjadi zaujah buatnya,
iznkan aku menjadi ummi buat anaknya,
izinkan aku menjadi insan dibangga buatnya..
iznkan aku menjadi pelindung buatnya..
aku hanyalah insan pendamba,
Sungguh aku hargai tiap singgahan yang berikan ini ya Rabbi,
jika dia adalah singgahan yang ikhlas menjadi tetamuku,
maka ku pinta ,
berilah aku kekuatan menjaga hatiku..
Wallahua'lam bissyawab..

p/s : buat Muslimah solehah..usah dicari akan jodohmu,ia telah termaktub di Luh Mahfuz. Siapa dia,seperti apa dia..semuanya telah tertulis..:) pringatan buat dirku dan buat semua jua..moga Allah redha pada mata yang sering membaca peringatan..:) percayalah muslimah solehah yang dirahmati Allah ,jauh mana pun jodoh kita tu , tak pernah jumpa sekalipun hatta jika itulah jodoh kita , Allah akan dekatkan jua biar banyak mana halangannya..apa yang penting sekarang persiapkan diri menjadi sesolehah mungkin ya..ketahuilah, perasaan yang didatangkan Allah buat kita ibaratnya tetamu yang datang menyinggah ,kadang lama kadang sekejap!! betulkan!!perasaan yang didatangkan buat kita ini sebenarnya tujuan Allah nak uji kita,nak uji hati kita.kuatkah kita berdepan dengan ujian hati ini. jika kita lulus satu level ,Allah datangkan lagi level kedua dan begitulah seterusnya. hingga akhirnya jika berjaya setiap level , pastinya singgahan terakhir itulah jodoh kita, seperti apa kita begitulah jodoh kita. tringat dalam stu firman Allah Taala mafhumnya ( sesungguhnya tiada siapa yang dapat mengubah diri kamu melainkan diri sendiri) tolong perbetulkan ya.melalui ayat ni , kita diminta tuk mengubah diri kita..tidak siapa yang dapat mengubah diri kita melainkan diri kita sendiri. percayalah jika kita trus-trusan memimpin sahsiah n kepimpinan kita ,pasti ,pasti,dan pasti kita akan berjumpa dgn lelaki soleh , suami yg soleh dan ayah yang soleh..skrg dah dpt tgkapkan mksud ana..buatlah yang terbaik buat diir kita..percyalah jika jodohmu belum tiba pastinya Adam yang kau nantikan itu sedang mmebina sahsiah kepimpinannya..so , selagi jodoh belum dtg, binalah jua sahsiah n kepimpinan kita..:)bestkan!!kalu camtu, sentiasalah kita memujuk n mentrabiah diir degn pgisian..wallahualam..syukran kathsir buat semua yg sudi membaca..;)

No comments:

Post a Comment