Powered By Blogger

Saturday 13 October 2012

aku mencintai keluargaku. sungguh aku bahagia dikurniakan keluarga yang cukup memahami diriku. tak kira senang mahupun susah. tapi paling bersyukur dikala aku sedih..kala itu aku didakap bagaikan anak kecil. tangisan dikesatkan.
  aku tidak mengharapkan kesempurnaan walaupun hakikat itulah yang diinginkan. buat usrahku..insyaAllah anak muda yang dilahirkan ini sesungguhnya tak ingin menjadi jiwa remaja. tapi anakmu ini ingin menjadi jiwa Saidina Ali Bin Abi Talib , jiwa Ja'far Bin Rawahah. pengorbanannya hingga hari ini mengesan di jiwa anakmu ini.
  Bondaku ,
  jika anakmu ini ditakdirkan memperjuangkan Agama. redhakanlah hajat anakmu ini mungkin dengannya anakmu ini bisa membantu kalian disyurganya kelak. insyaAllah. 
  Ayahanda dan Bonda ,
terima kasih kerana lahirkan anakmu ini dunia fana yang penuh nikmat belajar mengejar tarbiah cinta dariNya. anakmu ini mengerti , sangat sukar kalian melepaskan diriku sdgkan jika aku dibawa pergi oleh seseorg yg bnama suami jua kalian risau dan bimbangkan apatah lagi perjuangan dan pemergian yg bakal merobek seluruh jiwa dan tenagaku. pastinya hati kalian risau tak bertempat.
  Ayahanda & Bonda ,
jangan bersedih jika benar anakmu ini sememangnya tertulis untuk menjadi pejuangNya. anakmu ini tak pergi jauh kerana hati anakmu dan kalian telah termaktub dihati Ilahi Rabbi. anakmu tak berdaya melakukan apa-apa. sikit sekali pengorbananku buat kalian. tak terbalas dgn kesungguhan dan penat lelah kalian ayah bonda. 
  Telah ku fikirkan ayah n bonda , mungkin inilah jalan untukku membalas jasa dan budi kalian. izinkanlah anakmu ini pergi berjuang. demi keselamatan kita ayah dan bonda. izinkan anakmu ini mengesat kesedihan junjungan besar kita Nabi Muhammad SAW yg sekian lamanya memperjuangkan Islam agar terbela.
Ayah dan bonda ,
  izinkanlah anakmu ini sebaris dengan pejuang yang lain.semoga kita tergolong dalam golongan yg sering ingat padaNya. izinkan anakmu ini berjuang untuk membantu kalian ayah dan bonda.
Sungguh!!ayah dan bonda. 
  anakmu ini jua takut. tapi bila melihatkan wajah kalian , ketakutan itu lenyap kerana memikirkan tanggungjawabku pada agama dan utama anakmu ingin membantu kalian ayah bonda. ingin anakmu ini buktikan pada Rabbi kelak inilah hasil acuan dan didikan dari ayah dan bonda yang merawatku selama ini.
jangan risau ayah dan ibu..
 Dengan kerelaan dan keikhlasan hati ayah dan ibu membenarkan anakmu ini pergi , pastinya anakmu ini akan terus menjulang Agama insyaAllah. kerana kepergianku berjuang kerana ingin melihat kalian seperti Al Khansa melepaskan semua anaknya pergi bjuang.
sememangnya Al Khansa bersedih ayah dan ibu , tapi ketahuilah kesedihan itu pasti dibayar Allah dgn nikmatnya di Syurga kelak.
La tahzan Abi Wa ummi.
salam sayang dari anakmu ;
Azmalina bintu kamarul jamal.

No comments:

Post a Comment